Tapete kao iz filma

Tapete kao iz filma

Raskošni enterijeri zauzeli su centralno mesto na ekranu, a prepoznatljive i ekstravagantne tapete su preuzele glavnu ulogu. Kako se TV drame takmiče da privuku publiku i da je očaraju potpuno izmaštanim svetovima, jedinstveni dizajn postao je najvažnije sredstvo u produkciji. 

Često nas pitate gde možete pogledati De Gournay tapete, a mi smo sigurni da ste ih zapravo već videli u filmu. Izdvojili smo neke od najpopularnijih scena u kojima se nalaze.

1. Blistavost i glamur burnih dvadesetih oživljavaju u filmu The Great Gatsby zasnovan na istoimenom romanu pisca F. Skota Ficdžeralda. Scenografkinja Ketrin Martin je kreirala raskošne filmske enterijere i visoko stilizovanu verziju Njujorka što joj je donelo nominaciju za Oskara. Njenom timu je trebalo 14 nedelja da kreira Getsbijevu vilu, uz veliku plesnu dvoranu, biblioteku, glavnu spavaću sobu, ulazni hol i terasu, kao i baštu. 

Ovacije ipak upućujemo Bjukenenovoj trpezariji. Ona je formalna, sa ovalnim stolom i antikvitetima. Motiv perja je u skladu sa tadašnjom modom, kada je elegantna žena nosila perje u kosi za noćni izlazak u grad. Ako nas pitate, Leonardo Dicaprio ovde igra sporednu ulogu. Glavnu, naravno, igra De Gournay - Temple Newsam tapet iz Chinoiserie kolekcije. 

Chinoiserie kolekcija je zasnovana na kineskim tapetama koje su postale popularne u kraljevskim palatama i velikim kućama širom zapadnog sveta uglavnom između 1750. i 1850. Kako je trgovina između Evrope i Kine cvetala u 18. veku, Evropljani su razvili interesovanje za kinesku umetnost i dizajn. Kineske tapete bile su sofisticirani spoj istočnjačke i zapadne umetnosti i njihova upotreba u evropskim enterijerima bila je izraz kosmopolitizma i sofisticiranosti. Na sreću, mnoge kineske tapete iz 18. veka su preživele, što je omogućilo verne rekreacije.

2.  Možda najveći izazov za dizajnere koji stoje iza serije Rebecca (Netfliksova adaptacija klasičnog romana iz 1938. godine ) bio je pronalaženje jedne kuće koja bi mogla da upotpuni ulogu Manderlija, imanja aristokratskog lika Armija Hamera.

Sarah Greenwood BAFTA nagrađena dizajnerka produkcije je na kraju odlučila da ne može da nađe sve u jednoj kući i umesto toga se oslonila na kombinaciju osam engleskih seoskih kuća sa sobama koje odgovaraju svakom od likova.

Rezultat je fascinantan - mešaju se elizabetanski, džordžijanski i edvardijanski stilovi, ali kada konačno uđete u Rebekinu spavaću sobu, njen svet je kontrast u odnosu na sve ostalo u kući, Njena soba je i za nas najupečatljivija jer su zidovi obloženi custom De Gournay tapetama koje su na poseban način dočarale sofisticiranost i glamur.


3. Od kako je prošle godine debitovala u velikom stilu, serija Bridgerton je privukla našu pažnju svojim dramatičnim obrtima zapleta i naravno raskošnim enterijerima. 
Ako ste primetili prelep dizajn scenografije i želite da unesete dašak 19. veka u svoj dom, inspiraciju ćete sigurno pronaći ovde. Za scene snimljene na imanju kraljice Ane u Londonu odabran je De Gournay Abbotsford Chinoiserie tapet. 


I onda nas jedan san vodi ka drugom. Do Houghton Hall-a i bajkovitog ručno oslikanog kineskog papira iz 18. veka, u plavoj boji koji je poslužio kao inspiracija za prekrasne tapete, prepune drveća, ptica i cveća, u drami The Great. 


„Ta soba u Houghton-u mi je uvek bila u mislima.“, kaže produkcijska dizajnerka serije Francesca di Mottola, koja je svoje ime stekla radeći na filmovima kao što je vizuelno zapanjujući I Am Love, Luke Guadanjina. 

Nakon pilot-programa, serija The Great je uglavnom snimana na setovima kreiranim od nule. Fun fact: u jednom trenutku, raskošna produkcija je potrošila svu dostupnu zlatnu boju u UK. Francesca i njen tim su kreirali Chinoiserie tapet uz pomoć slikara Hamfrija Bangama, koji je ručno oslikao dizajn na panelu veličine 3,5 x 4 m. Potom je fotografisan i štampan više puta i taj proces je trajao oko tri nedelje. Inače je za izradu i isporuku De Gournay tapeta po meri potrebno 3 do 6 meseci. 


4. Od hladnog stana na Upper East Side-u, do tople boemske antikvarnice u Greenwich Village-u, ljubitelji romana i istoimenog filma - The Goldfinch mogli su da vide i zamisle različite enterijere. 
Kada su pitali dizajnera produkcije da li je bilo lepo imati knjigu iz koje se može raditi – živopisnu i sa takvom težinom, K.K. Barrett, odgovorio je da je za njegov proces bilo važno da detalji dolaze iz glave. „Uvek idem pravo na scenario“, kaže on. „Nisam želeo da me knjiga vodi, već da se osećam kao da mogu da uđem u glave likova i vidim da li sam u pravu u vezi sa njima. On kaže da svet koji autor kreira u knjizi obično nudi mnogo više detalja nego što gledaoci filma mogu da apsorbuju na ekranu. „Možete da provedete dve ili tri nedelje čitajući knjigu, dok ćete samo sat i po provesti gledajući film. Dakle, stvari koje ističete kao dekoraciju moraju biti upečatljive i brze." 



© 2024 Midori. Powered by SmartWeb. vrh strane